Editace stránky Rozdíl mezi bubnovou a kotoučovou brzdou

Z Rozdíly.cz

Varování: Nejste přihlášen(a). Vaše IP adresa bude zveřejněna v historii této stránky.
Editace může být zrušena. Zkontrolujte a pak potvrďte změny zobrazené níže.
Aktuální verze Váš text
Řádka 1: Řádka 1:
-
Bubnová brzda je konstrukčně starší, jde v podstatě o "hrnec" (=buben), který má uvnitř "prasátko", což je hydraulický píst se dvěma výstupy, který při stlačení brzdy působí ve dvou místech na vnitřní obvod bubnu a tím ho brzdí. Když se na bubnovou brzdu podíváte (např. když je sundané kolo), vidíte jen buben (hrnec) ze strany jeho "dna", mechanismus je skrytý. Používají se jen na zadní kola automobilů se slabší motorizací - je to jednoduchý způsob, jak zajistit menší účinek brzd na zadních kolech (což je žádoucí) a je poměrně snadné mít u bubnových brzd i ruční brzdu.
+
{{Nové}}
-
Kotoučová brzda má tvar "poklice" (=kotouč), na který působí zvnějšku dva hydraulické písty proti sobě a tím brzdí - kotoučové brzdy se dnes běžně používají i na bicyklech, kde si je každý může snadno prohlédnout. Brzdy jsou účinnější mimo jiné i díky tomu, že mohou mít větší brzdové destičky, kotouč může být větší a chlazený vzduchem. Hlavně ale pístky mohou proti sobě působit větší silou.
+

Uvědomte si, že všechny příspěvky do Rozdíly.cz mohou být ostatními uživateli upraveny, pozměněny či odstraněny. Pokud si nepřejete, aby váš text byl nemilosrdně upravován, pak ho do Rozdíly.cz neukládejte.
Uložením příspěvku se zavazujete, že je vaším dílem nebo je zkopírován ze zdrojů, které nejsou chráněny autorským právem (tzv. public domain), podrobnosti najdete na Rozdíly.cz:Autorské právo. Nekopírujte díla chráněná autorským právem bez dovolení!


Storno | Pomoc při editování (otevře se v novém okně)