Editace stránky Rozdíl mezi vznětovým a zážehovým motorem

Z Rozdíly.cz

Varování: Nejste přihlášen(a). Vaše IP adresa bude zveřejněna v historii této stránky.
Editace může být zrušena. Zkontrolujte a pak potvrďte změny zobrazené níže.
Aktuální verze Váš text
Řádka 1: Řádka 1:
-
'''Vznětový motor'''
+
{{Nové}}
-
 
+
-
Spaluje naftu, nebo jiná kapalná paliva.
+
-
 
+
-
Palivo se vznítí po vystříknutím z trysky vstřikovače do spalovacího prostoru těsně před horní úvratí pracovního cyklu motoru. Vzduch ve spalovacím prostoru je díky kompresi motoru velmi horký, což způsobí vzplanutí nafty.
+
-
 
+
-
V sání je atmosférický tlak u atmosférického motoru, nebo přetlak, u přeplňovaného motoru.
+
-
 
+
-
U kapalných se udává cetanové číslo, jehož hodnota udává bod vzplanutí v celsiových stuních. (Cetanové číslo 85 = 850°C)
+
-
 
+
-
Pracuje při tlacích až 9-10 MPa
+
-
 
+
-
'''Zážehový motor'''
+
-
 
+
-
Spaluje benzín, nebo jiná plynná paliva.
+
-
 
+
-
Směs paliva se vzduchem se zažehne jiskrou ze zážehové svíčky v nebo těsně před horní úvratí pracovního cyklu motoru.
+
-
 
+
-
V sání je podtlak u atmosférického motoru, nebo přetlak u přeplňovného motoru.
+
-
 
+
-
U plynných paliv se udává oktanové číslo, které udává odolnost paliva proti samozápalu. Oktan má 100, ostatní paliva se porovnávajá s oktanem (proto oktanové číslo). Čím výšší oktanové číslo, tím větší odolnost.
+
-
 
+
-
Pracuje při tlacích až 3-4 MPa
+
-
 
+
-
 
+
-
 
+
-
 
+
-
Oba typy motorů mají dvoutaktní a čtyřtaktní verze.
+

Uvědomte si, že všechny příspěvky do Rozdíly.cz mohou být ostatními uživateli upraveny, pozměněny či odstraněny. Pokud si nepřejete, aby váš text byl nemilosrdně upravován, pak ho do Rozdíly.cz neukládejte.
Uložením příspěvku se zavazujete, že je vaším dílem nebo je zkopírován ze zdrojů, které nejsou chráněny autorským právem (tzv. public domain), podrobnosti najdete na Rozdíly.cz:Autorské právo. Nekopírujte díla chráněná autorským právem bez dovolení!


Storno | Pomoc při editování (otevře se v novém okně)